Rustig weekje

22 januari 2019 - Oranjestad, Aruba

Het is weer tijd voor een update, ook al was een rustige week.

Afgelopen week was een rustige week zowel doordeweeks als in het weekend. Op het werk blijft het steeds niet heel druk met een gemiddelde opkomst van 35% van de totale afspraken.

Op woensdag had ik na een aantal weken weer Papiamento les en we hadden een tweede tussentijdse toets. De toets was goed gegaan en had het gehaald met een 9,1 :) Over 3 weken hebben we de eindtoets, maar dat zal ook wel goed komen. Dan krijg ik hopelijk mijn certificaat voor Papiamento niveau A1.

In het weekend heb ik weer de standaard dingetjes gedaan. En zondag ben ik in de ochtend een stukje gaan wandelen bij de noordkust van Aruba. Het waaide daar heel hard, maar daardoor was het niet te warm. In de middag heb ik nog eventjes bij het zwembad gelegen.

Op maandag kreeg ik eind van de dag een berichtje van mijn manager dat ik ook mijn diploma voor laborant in de screening had gehaald. In september had ik de theorie toetsen al gedaan. Nu moesten nog een aantal foto's steekproefgewijs worden beoordeeld. Die waren allemaal voldoende en de feedback was goed. Binnenkort wordt het diploma opgestuurd naar Aruba. Voordat het er is met de post, zal het wel een paar weken duren.

Komende week heb ik een leuke week in het vooruitzicht. Op donderdag ga ik op stap en cocktailtjes drinken op het strand. Vrijdag hebben we een dagje vrij dus lekker lang weekend. Vrijdag is een nationale feestdag: Betico Croes day. Bij de Papiamento les van woensdag zou de lerares wat meer vertellen over wat er wordt gevierd op die dag dus ik ben wel benieuwd.

Het is nu weer rustig op het werk dus had ik even tijd om een nieuwe blog te schrijven.

1. Opa en oma:
    22 januari 2019
    In Indonesië zouden ze het plan-plan noemen als het zo rustig is. Dit gaat op voor veel tropische landen, en het betekent dat ze het kalm aan doen . Zoveel temeer energie zal je hebben als je straks weer in Nederland bent
  2. Renate:
    22 januari 2019
    Ben benieuw war Betico Croes day is, zal wel niets met Neelie Schmid Kroes te maken hebben... Gefeliciteerd met het halen van je diploma‘s, goed zeg!!! En een lekker lang weekend op komst met stappen, dat kan niet meer stuk :-) veel plezier !!!
  3. Rai:
    22 januari 2019
    ...geniet van de rust - nu!!!
  4. Bert Palmen:
    24 januari 2019
    Als het toch rustig is heb je misschien tijd om Het Nationaal park Arikok te verkennen. Arikok kent twee natuurlijke grotten die men kan betreden. De Fontein grot en de Guadirikiri grot, Deze grotten vertellen het verhaal van de ontstaansgeschiedenis van Aruba, onder meer door de eeuwenoude indianentekeningen in de plafonds en aan de muren. (dit heb ik ook maar gelezen)
  5. Kina:
    26 januari 2019
    Gefeliciteerd met je diploma 🎉🎉🎉. Ik hoorde van het LRCB dat je een heel mooi portfolio had 👌😊.