Aftellen tot Nederland

10 december 2018 - Palm Beach, Aruba

De eerste dag van de week zit er weer op en ik was bijna vergeten om een nieuw stukje over de week de schrijven. Deze week was een normale week zonder veel spannende dingen. Toch een kleine update.

Op het werk was het rustig (behalve vandaag, want we hebben een record aantal gehaald sinds tijden). Op woensdag hebben we een fotobespreking gehad met de radioloog. Hierbij bespreken we een aantal casussen besproken van foto's die we zelf moesten uitzoeken. We gingen met de radioloog bespreken of we iets 'verdachts' op de foto zag en wat het zou kunnen zijn. Ook kregen we tips over het instellen van de foto's. Het was erg leerzaam en had zelfs een compliment van de radioloog gekregen over de kwaliteit van mijn foto's. Dat is altijd leuk om te horen.

In het weekend ben ik weer gaan sporten (zoals eigenlijk elke zaterdagochtend). Vervolgens ben ik naar Oranjestad gereden. Er waren weer meerdere cruise schepen aangekomen dus het verkeer stond helemaal vast. Ik was op weg naar een nieuw 'healthy foodcafé' wat ik voorbij had zien komen op instagram. Ik zag dat ze daar reclame maakte voor (plant-based en gluten vrije) flamingo pannenkoeken. Die zagen er zo lekker uit, dat ik ze graag wilde proberen. Eenmaal aangekomen, zeiden ze dat er net een grote groep was geweest en de pannenkoeken op waren.. Gelukkig konden ze nieuwe maken, maar moest ik wel een half uur wachten, dus dat deed ik dan maar. Het was het wachten waard, want ze waren smullen (alhoewel ik aan het eerste hapje even moest wennen). Er zat veel vers fruit bij en de pannenkoekjes waren gevuld met kokos en chiazaad. Nadat ik had gesmuld van de pannenkoekjes ben ik naar het strand gegaan en heb daar lekker een middagje gelegen.

Zondag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan, behalve windsurfen in de morgen. Het was zo een lekker weer dat ik verder de dag heb doorgebracht op het strand.

Komende week ben ik een avond vrijwilliger op de schaatsbaan op de kerstmarkt in Oranjestad. Het is geen echte schaatsbaan, want dat gaat helaas niet. Het is eentje van een soort kunststof. De stichting voor bevolkingsonderzoek verhuurt schaatsen voor een klein bedrag en dat ga ik dus samen met collega's doen. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn. Het is in ieder geval een leuke kerstsfeer.

Het aftellen naar Nederland is nu echt begonnen en duurt nog maar minder dan 2 weken :D

1. Renate:
    11 december 2018
    Nou, zo‘n rustig weekje in paradise lijkt me helemaal niet verkeerd!!! En wat leuk dat de radioloog jouw werk zo waardeert... Ik heb ook wel eens op zo‘n plastic schaatsbaan geschaatst, in het begin een beetje raar, maar wel heel leuk. Veel plezier in ieder geval!
  2. Anja:
    12 december 2018
    Zalig om je verslag telkens lezen!! Nu af tellen naar t thuis front.. wanneer vertrek je juist, en tot?? Leuk dat radioloog je foto s top vind. Goeie leerling, en goede leerschool gehad ??is t niet??😉 als Christiane iets aanleert.... Eline k wens jou en familie en vrienden in Nederland alvast heel fijne feestdagen!! Geniet er daar samen van !!! Groetjes, Anja