week update :)

29 oktober 2018 - Noord, Aruba

Het is weer tijd voor een nieuwe blog!

Werk

Deze week was het heel erg rustig op het werk. De werkweek ging daardoor langzaam. Vandaag weer een nieuwe week begonnen en het was gelukkig weer wat drukker.

Vandaag heb ik weer kennisgemaakt met een nieuwe Antilliaanse specialiteit: Bolo Pretu (wat letterlijk zwarte taart betekent). Het is een traditioneel Antilliaanse taart die gemaakt wordt van veel drank, gedroogd fruit en noten. Doordat er veel alcohol en suiker in de taart zit, kan deze wel een jaar bewaard worden. De taart wordt gegeten met bijzondere gelegenheden zoals een trouwerij. Een collega had een bruiloft van familie gehad en ze had vandaag een stukje bolo pretu voor me meegenomen zodat ik die een keer kon proeven. Het was een lekkere smaak, de alcohol is wel sterk aanwezig. Maar ik vond het erg lief dat mijn collega dat voor me had meegenomen.

Vrije tijd

In het weekend probeer ik altijd zo veel mogelijk op pad te gaan en leuke dingen te doen. Zaterdagochtend ben ik mijn wekelijkse boodschapjes gaan doen. Daarna ben ik naar Oranjestad geweest. Hier heb ik al allemaal leuke souvenirtjes gevonden om met kerst mee naar Nederland te nemen. 's Middags ben ik gaan snorkelen en heb weer veel mooie gekleurde vissen gezien. Ook waren er een aantal amerikanen aan het snorkelen die op een gegeven moment de vissen gingen voeren. Op het voer kwamen geen leuke gekleurde visjes op af maar barracuda's dus toen dacht ik: ik ben weg, ik ga wel lekker op mijn handdoekje in de zon liggen.

Zondag was het dan eindelijke zo ver! ik heb mijn eerste windsurfles gehad. ER waren geen andere die op dat tijdstip les hadden, dus kreeg ik privéles. Ik ben begonnen met een klein zeil. Eerst kreeg ik wat uitleg over de wind en hoe ik het best van de kust en naar de kust toe kon surfen. Daarna gingen we het water in. Ik heb geleerd om te draaien en zorgen dat ik ook gedeeltelijk tegen de wind in terug kom. Na iets meer dan een uur les, mocht ik nog een uur zelf oefenen. Ze waren niet zo strikt met de tijd dus heb ik uiteindelijk bijna 3 uur mogen surfen. Het was erg leuk en heb meteen weer een les voor de volgende week gereserveerd. Dan gaan we oefenen met een wat groter zeil. Ik heb er nu al weer zin in :)

Tot de volgende blog weer!

1. Patries:
    29 oktober 2018
    Aaah wat lief van je collega! Leuk om te lezen dat je eindelijk hebt gewindsurfd! Lijkt mij ook heel leuk om te doen! :) succes met werken deze week! 😘😘xxx Patries
  2. Renate:
    29 oktober 2018
    Hey Beach Babe! Je kan zo mee gaan doen bij Bay Watch! Leuk dat je zoveel plezier met windsurfen hebt! Klingt goed! En alweer wat om naar uit te kijken!!! Inderdaad heel lief van je collega zeg! Een fijne week gewenst 😘
  3. Kina:
    1 november 2018
    Leuk om je reisverhalen zo te lezen Eline. Fijne week 🤗.