Tijd voor een blogje

26 november 2018 - Palm Beach, Aruba

Het is weer maandagavond en de eerste werkdag zit er op. Net lekker gegeten en vond het nu weer tijd om een blog te schrijven.

Deze week heb ik weer een nieuwe huurauto gekregen. Ik heb nu een rode hyandai (foto zal ik ook toevoegen). Het is een auto met alarm en de eerste twee nachten was ik hier nog niet zo blij mee, want het ging meerdere keren zonder reden af. Toen heeft de verhuurder erna gekeken en het alarm wat minder gevoelig gemaakt. Dus dat probleem was gelukkig opgelost. Verder is het een prima autootje.

Afgelopen week heb ik de eerste tussentijdse toets gehad van de Papiamento les gehad en die heb ik gehaald dus: mi ta hopi kontento. Verder was het op het werk weer een rustige week.

Zaterdag ben ik de dag weer begonnen met fitness. Nadat ik even lekker gedoucht had en weer helemaal fris en fruitig was ben ik naar San Nicolaas gereden. Dit ligt aan de andere kant van het eiland en is ongeveer 35km rijden. Ik was er al eens eerder doorheen gereden, maar niet echt in het stadje zelf geweest. Het ziet er leuk uit met typisch gekleurde huisjes waar je altijd moet denken bij de Cariben. De gebouwen hebben allemaal hele kleurrijke muurschilderingen wat er voor zorgt dat alles er heel vrolijk uit ziet. Verder was het stadje een beetje verlaten en ik was bijna de enige die er rondliep. Vervolgens ben ik doorgereden naar Baby Beach. Dit strand ligt in een baai en daardoor is het een beetje afgeschermd van de 'wildere' oostkust. Het strand was erg mooi met wit zand en super helder water. Het enige jammere was, dat het strand vlak naast een olieraffinaderij ligt, dus op het strand moest je niet te veel opzij kijken. Daarna ben ik doorgereden naar een strand dat aan de oostkust ligt: Grapefield beach. Dit strand had een wildere zee en er zijn sterke stromingen in het water. Er was helemaal niet op het strand behalve een kitesurfer. Doordat het een strand is waar weinig mensen komen, wordt er ook niet schoongemaakt op het strand. Vlak langs de kustlijn lag heel veel houtafval en plastic. Dat was jammer, want het was verder een super mooi strand. Nadat ik daar was geweest, was het al weer eind van de middag en tijd om terug te rijden. 's avonds ben ik nog eventjes naar de winkeltjes van Palm Beach geweest.

Zondag was een rustig dagje. Ik ben begonnen met mijn wekelijkse boodschappen te doen. Daarna ben ik een uurtje gaan windsurfen, wat elke keer een beetje beter gaat. In de middag wilde ik graag bij mijn favoriete strandje gaan snorkelen, maar daar was het erg druk en geen parkeerplaats. Dus ben ik doorgereden naar een ander strand en heb daar een middagje gelegen. Zondag avond was rustig en heb ik lekker een filmpje gekeken op de bank.

Inmiddels duurt het nog iets minder dan 4 weken voor ik weer even in Nederland ben en daar kijk ik ondertussen heel erg naar uit dus het aftellen is begonnen :)