Een regenachtige week

15 oktober 2018 - Noord, Aruba

Vrije tijd:

Deze week was regende het veel. Het is hier regenseizoen op het moment en dat is goed te merken. Regelmatig zijn er erg harde regenbuien en straat de straten direct blank. Toch schijnt de zon nog af en toe tussen de regenbuien door.

Afgelopen week heb ik mijn eerste Papiamento les gehad. Het groepje was klein en we waren maar met z'n drieën. Het is de bedoeling dat we zo min mogelijk Nederlands spreken. Dat is in het begin natuurlijk lastig. De eerste les hebben we geleerd hoe je je voorstelt, waar je woont en wat voor werk je doen. Voor komende woensdag moeten we een mini spreekbeurt voorbereiden over mezelf. Dus dat wordt nog even oefenen.

Zondag zou mijn eerste surfles zijn. Ik was bang dat het door de regen misschien niet door zou gaan, maar zondag middag was het droog. Dus ik ging naar de surfschool, bleek de les niet door te gaan doordat de wind te hard was voor beginners. Erg jammer, want ik had me er op verheugd. Volgende week nog maar een nieuwe poging wagen. Als alternatief ben ik zondagmiddag gaan snorkelen. Veel koraal is er niet, maar er waren wel veel gekleurde vissen. Blauw met gele, zwart wit gestreepte en nog een aantal. Zondagavond heb ik bij zonsondergang nog een stukje langs het strand gelopen. Toen zat het weekend er al weer op.

Werk:

Op het werk waren het normale werkdagen, zonder veel bijzonderheden. Behalve op donderdag. De Stichting BOB (Bevolkingsonderzoek Borstkanker) bestond 6 jaar en dat hebben we gevierd met een lekkere taart en alle collega's. Ook hebben we een groepsfoto met ons allemaal gemaakt.

Komende week zijn de werkdagen een uur korter. En moet ik werken tot 3 uur. Dus ik heb nog best wel wat tijd om leuke dingen te doen of een duik te nemen in zee :)

Extra nieuwtje:

Het bleek dat het werk dicht is tussen kerst en oud en nieuw. Toen heb ik opgezocht wat een ticket naar Nederland kost en het is betaalbaar. Dus heb ik vandaag een ticket naar Nederland geboekt en ben ik van 22 december t/m 2 januari in Nederland! :)

1. Renate:
    16 oktober 2018
    Dat klinkt heerlijk relaxed allemaal. Leuk om zo over jouw leven op Aruba te lezen. En gezellig, dan zien we elkaar waarschijnlijk in Nederland 😊
  2. Patries:
    Whaaaaaaaaaaaaa je komt terug! Hiephoi! 🎉😁 spreken we dan iets af! Hihi
    Jammer van de surfles.. volgende keer beter. Krijgen we ook een stukje tekst geschreven in het Papiamento?
    Succes met werken, lekker zo’n verkorte werkdagen! Xxx😘
  3. Opa en oma:
    16 oktober 2018
    Krijgt jouw Papiamento ook een Limburgs accent ? Leuk dat we zo op de hoogte blijven van je bezigheden en avonturen
  4. Kim Palmen:
    16 oktober 2018
    Jammer van de surfles maar volgende week beter! Wel een surffoto posten he 😉
    Supergezellig dat je met Kerst hier bent 🌲Zal wel even wennen zijn die kou
  5. Maxine:
    16 oktober 2018
    Leuke verhaaltjes altijd poon! Goed dat je je zo vermaakt 😉 heel leuk dat je met kerst komt, dan zijn we gezellig allemaal samen 🤗
  6. Maurice Palmen:
    Top! Kerst met de hele familie. 👍🌲🌲