Eerste week zit er op!

29 september 2018 - Noord, Aruba

De eerste week op Aruba zit er  op

Het is weer weekend, dit betekent dat de eerste week op Aruba er al op zit.

Werk

Het werk bevalt tot nu toe goed. De eerste week was voor hier uitzonderlijk druk. Maar eigenlijk valt het wel mee, we werken standaard met z'n tweeën en soms met z'n drieën. Er is één mammografie toestel dus we doen om de beurt een cliënt. Hierdoor hebben we na iedere cliënt eventjes 'pauze'. De collega's zijn allemaal erg aardig en vriendelijke en staan graag open voor een praatje. Bijna elke dag neemt iemand wel een lekkere traktatie mee naar het werk. Zo heb ik deze week kennis gemaakt met een arepa. Dit is een Colombiaans broodje van maïsmeel, een soort polenta en wordt gegeten met kaas, ei of vlees. Ik heb een arepa keshi gegeten (=met kaas) en was wel lekker maar toch niet helemaal mijn ding. Dus snel maar weer gaan sporten. Afgelopen vrijdag hadden we een afscheidsborrel van een collega die weer terug gaat naar Nederland. Bijna elke collega had een lekker Arubaans hapje zelfgemaakt en meegenomen, dit was erg smullen allemaal.

Vrije tijd/eiland ontdekken

Na het werk ben ik vaak nog op ontdekking gegaan op het eiland. Zo ben ik deze week naar the California lighthouse geweest, dit ligt op het noordelijkste puntje van Aruba en hier is de zee best wel wild. Op woensdagmiddag had ik vrij en wilde ik naar Oranjestad gaan, maar er waren net 2 grote cruise schepen aangekomen dus het was heel erg druk. Toen ben ik doorgereden naar San Nicolaas. Dit ligt helemaal aan de zuidkant van Aruba. Hier zijn veel muurschilderingen te zien, maar verder was het een beetje uitgestorven. Verder ben ik deze week ook nog naar Palm Beach geweest. Dit strand ligt het dichtst bij mijn appartement en is erg toeristisch (vooral gericht op Amerikanen), maar eind van de middag is het hier best rustig. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar een droogrekje voor mijn was (wat nog een hele zoektocht is) uiteindelijk heb ik er een gevonden van 105 Florin, omgerekend ongeveer 50€ (oplichterij dus). Vervolgens ben ik naar een marktje in Oranjestad geweest waar ik een paar leuke souvenirtjes heb kunnen scoren. De rest van de dag heb ik lekker op het strand doorgebracht. Contacten maken bij het appartement gaat best wel makkelijk en er zijn veel Nederlanders, ik werd al uitgenodigd om mee op stap te gaan dus dat is erg leuk.

Morgen is weer een nieuwe dag om allemaal leuke dingen te doen en te ontdekken en daarna begint weer een nieuwe werkweek!

Bon weekend!

1. Patries:
    3 oktober 2018
    Ha Eline,

Wauw wat een mooie foto’s en leuk dat je een blog bij houdt! Veel plezier en succes nog met werken deze week!

Groetjes xxx
    Patricia