Druk weekendje

6 november 2018 - Noord, Aruba

Weer een nieuwe update!

Afgelopen weekend heb ik veel leuke dingen gedaan. Vrijdagavond ben ik naar Palm Beach geweest en heb daar in de winkeltjes rondgekeken en een stukje gelopen op de boulevard. Palm Beach is een drukke toeristenplaats waar de grote hotels zitten. Er zijn hier dan ook veel Amerikanen te vinden en alle prijzen worden in Dollars weergegeven in plaats van de lokale munteenheid de Florin. Het is hier ook best wel duur. Een bolletje ijs kost bijvoorbeeld $3, best wel duur dus. Maar het is een leuke en veilige plaats om 's avonds even te lopen.

Zaterdag ochtend ben ik vroeg (om half 8) naar het Arikok Nationaal Park gegaan. Ik ben een stuk gaan lopen door het park. Bij binnenkomst is er een Visitor centre, dit is een soort mini museum met allemaal weetjes over het park. Vanaf daar ben ik gaan lopen naar de kust. Het was ongeveer 5 km lopen heen en 5 km terug. Het was een beetje zwaarder dan ik dacht doordat de route best wel heuvelachtig was. Ik wilde eigenlijk gaan zwemmen bij het strand waar ik heen was gelopen (boca prins) maar er stond dat je er niet mocht zwemmen door sterke stromingen, veel rotsing en kans op haaien. Toen ik zag dat er haaien zaten wilde ik er ook niet meer zwemmen. Dus begon ik weer aan mijn terugtocht. Het was nog heel erg rustig in het park en ben praktisch niemand tegengekomen. Rond de middag kwam ik weer thuis en in de middag ben ik nog naar boca catalina gegaan om te snorkelen. Er zaten weer veel amerikanen die de vissen gingen voeren (waarom willen ze dat toch zo graag?!). Zaterdagavond heb ik niet zo veel meer gedaan.

Zondag ben ik 's ochtends weer even boodschappen gaan doen en toen ik terugkwam was het weer tijd voor surfles. Ik zou eigenlijk dezelfde leraar als vorige week hebben, maar die had vrij. De jongen die mij zondag les gaf, had er volgens mij niet zo zin in. Na een half uur zei hij dat ik met een groter zeil mocht oefenen en dat ik de rest van de tijd zelf moest proberen (had eigenlijk een uur les en een uur om te oefenen). Het ging al best wel goed, helaas was er wat weinig wind. Heb in ieder geval zin om volgende week weer te gaan dus daar kijk ik weer naar uit. Zondag middag ben ik naar Arashi beach gegaan (dit strand ligt bijna in het noordelijkste strand van Aruba) er zijn ook meer golven dan op andere stranden dus dat is ook wel eens leuk. Het was dus weer een leuk weekend!

1. Opa en oma:
    6 november 2018
    Leuke foto's en een leuk verhaal. wij genieten elke keer weer van je berichten. Komen er op Aruba ook barracuda's voor. Die zijn nog gevaarlijker dan haaien. Groetjes
  2. Kim Palmen:
    Haaien?! Je grote vrienden 😱 Dus surfen lukt al prima, leuk!! 🤗
  3. Renate:
    6 november 2018
    Inderdaad, heel leuk om jouw berichtjes te lezen. Vondt je het niet eng zo helemaal alleen in dat grote national park? Gelukkig heb he de haaien niet gevoerd!!! Die houden waarschijnlijk meer van dikke Amerikanen 🤣🤣🤣
  4. Bert Palmen:
    7 november 2018
    Het is best leuk om hier op cyprus jouw verhalen te kunnen lezen.iedere keer verheug ik me erop. Je maakt wel steeds wat nieuws mee en beschrijft het zo leuk.ij weer uit naar je volgend avontuur.
    Opa
  5. Bea van der Zalm:
    11 november 2018
    Hoi Eline, ook wij volgen met plezier jouw belevenissen in Aruba. Leuk om je verslagen te lezen en zo kennis te nemen van je "Tropische" leven. Succes met je werk, maar bovenal genieten daar.!!!
    Groetjes van Ton en Bea.