Another week in paradise

22 oktober 2018 - Noord, Aruba

Flamingo Party!

Afgelopen week heb ik ein-de-lijk de flamingo's op Aruba gezien. Een meisje bij het appartement vroeg of ik mee wilde gaan naar een feestje op Renaissance Island (ook wel bekend als Flamingo Island). Hier kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Normaal gesproken kost het minimaal 100$ om op het eiland te komen. Dit vond ik wel heel erg veel en daarom ben ik er ook nog niet eerder heengegaan. De tickets voor het feestje waren 40$ en dus een stuk goedkoper dan de normale prijs om op het eiland te komen.

Het feestje begon om 17 uur. Voordat we naar het feestje gingen zijn we even snel wat gaan eten. Toen zijn we doorgereden naar de haven van Oranjestad, waar we met een bootje naar Renaissance Island werden gebracht. We konden mee met het eerste bootje wat naar het eiland ging. Het was ongeveer 10 minuutjes varen. We waren de eerste die aankwamen op het feestje. Alles was versierd met roze ballonnen. Op het strand lagen opgeblazen flamingo's en witte opblaas zwanen. Ook kregen we een goodiebag, hierin zat: een fleecedekentje, een muntje voor 2 drankjes en een plastic rosé glas. Toen we er waren zagen we nergens flamingo's dus we waren een beetje teleurgesteld. Totdat we een stukje verder het eiland opliepen. Toen zagen we 4 flamingo's staan en werden we helemaal excited. Het bleek dat dit nieuwe flamingo's waren en ze waren meer wit dan roze (de vleugels van de flamingo's zijn doorgeknipt dus ze zitten vast op het eiland). Maar we hebben toch veel foto's van en met de flamingo's genomen. Daarna gingen we ons eerste drankje halen: een frosé (een frozen rosé cocktail met aardbeitjes) erg lekker! We hebben de zonsondergang bekeken met onze frosé op een roze opblaas flamingo. Verder speelde er een live band verschillende stijlen muziek en de sfeer was erg leuk. Rond half 11 gingen we terug met de boot en hebben we nog een cocktail gedronken bij Palm Beach. De avond hebben we afgesloten met een midnight snack en ik had gekozen voor een arepa met kip. Al met al een hele leuke middag/avond.

Zondag heb ik een rustig dagje gehad. Ik hoorde dat er op een bepaalde strandplaats op het eiland (Malmok) schildpadden te zien waren ongeveer 250m uit de kust. Dus ik wilde zondag graag gaan snorkelen bij dat strand. Helaas heb ik geen schildpadden gezien, het was te druk op zee met bootjes om 250m uit de kust te kunnen zwemmen. Maar ik heb wel een heleboel andere mooie gekleurde visjes kunnen zien. Toen ik klaar was met snorkelen, kwam er ineens een hele harde regenbui en ben ik terug naar huis gegaan. Ik heb gewacht tot de regen voorbij was en toen ben ik nog even terug gegaan naar het strand.

Werk

Doordeweeks was het een normale werkweek tot dat vrijdag ochtend mijn manager zei dat we vrijdag middag langer moesten doorwerken en of we ook zaterdag wilde komen. Dit kwam doordat het mammografie toestel in het ziekenhuis kapot was (al langere tijd) en er een aantal spoed patiënten waren. Dus hebben we zaterdag ochtend ook nog moeten werken. Voordeel: wel weer extra centjes verdiend om leuke dingen te kunnen doen.

De maandag zit er nu weer op na een geslaagd en leuk weekend! Weer een weekje werken om op pad te kunnen gaan het volgende weekend :)

1. Patries:
    23 oktober 2018
    Jaaaa eindelijk heb je de flamingo’s gezien! Ik was stiekem al aan het wachten op het berichtje haha. Heel leuk om te lezen dat je met een huisgenootje bent geweest. Gezellig hoor!! :) Succes met werken komende week! Ga je weer een nieuwe poging doen voor te surfen? Xxx Patries
  2. Renate:
    23 oktober 2018
    Hi Eel, jippie, alweer een Flamingo feestje! Wat een schitterend strand zeg! Dat noem ik werken waar anderen op vacantie gaan. Heerlijk! Fijn dat je er zo van kan genieten. En nu willen we surf fotos 🏄🏻‍♀️ 😘