Niet alleen maar zon

7 oktober 2018 - Noord, Aruba

Bon dia,

het is weer weekend dus weer tijd voor een nieuw verhaal op de blog. Afgelopen week was een rustige week op het werk. Ik begin steeds wat meer aan het werkritme te wennen. Collega's trakteren hier veel en heb deze week weer een nieuwe arubaanse specialiteit geproefd: een pastechi (=Antilliaans pasteitje) en was lekker. Ook hebben we weer een arepagegeten.Deze keer was mijne gevuld met kip en was erg lekker!

Helaas is het weer de afgelopen dagen minder goed geweest. Het heeft veel en hard geregend en geonweerd. De straten lopen hier al snel vol met water. Toen ik op mijn vrije middag naar huis wilde rijden, moest ik door een hele diepe plas. Mijn collega's hadden als tip gegeven, gewoon gas geven en vooral niet stoppen. Dit probeerde ik dan ook, maar het was even spannend want het water stond wel erg hoog. Maar het is goed gekomen. Toen ik thuis kwam bleek dat de stroom was uitgevallen. Dus er zat niks anders op dan beginnen aan de huishoudelijke taakjes Ik ben begonnen met wassen en schoonmaken etc. Ik had nog geen dweil om de vloer te doen, dus ging ik naar de Chinese winkel naast mijn appartementen complex. Zij bleken ook zonder stroom te zitten en het was erg donker in de winkel. Toen moest ik met de zaklamp van mijn telefoon speuren naar een dweil. Ook andere klanten liepen met zaklampen door de winkel, dit was een grappige ervaring om te zien. Vervolgens ben ik weer naar huis gegaan en verder gaan schoonmaken. De schoonmaak was klaar, maar helaas nog steeds geen stroom. Ik moest wat nieuws verzinnen om te doen en ben naar de grote supermarkt gereden en heb uitgebreid boodschappen gedaan voor het weekend. Ondertussen was het weer opgeklaard en eenmaal thuis aangekomen deed de stroom het gelukkig weer.

Zaterdag was een rustige dag. 's Middags scheen de zon dus wilde hier weer meteen van genieten en ben lekker naar het strand gegaan. Vandaag heb ik windsurfles gereserveerd voor volgende week dus daar kijk ik al naar uit :) De rest van de dag heb ik niet echt plannen en ga vanmiddag nog even lekker naar het strand.

Saludo!

1. Renate:
    7 oktober 2018
    Spannend allemaal zeg!!! Ja, daar is het toch wel iets primitiever dan in Nederland 🤗
  2. Opa en oma:
    leuk dat we op deze manier op de hoogte blijven van al je belevenissen,
    liefs
  3. Patries:
    7 oktober 2018
    Hihi ik zie je al speuren naar die dweil! 😂 Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt ondanks het mindere weer en de stroom die was uitgevallen. Wat betreft de windsurfles... ik ben heeeeeeeel jaloers! Have fun! Xxx
  4. Kim Palmen:
    8 oktober 2018
    Ahh je surfles gaat beginnen! Leuk, ben benieuwd hoe dat gaat. De orkaan is nu weer voorbijgetrokken? Veel plezier 🎉
  5. Maurice Palmen:
    Lekkere hapjes zo te zien! Hopelijk wordt het weer wat beter. Maar wel genoeg wind voor de surf les. Succes. Liefs